top of page

Science- in- focus

Heel wat publicaties van degelijk wetenschappelijk onderzoek krijgen niet de aandacht die ze verdienen. Politici, CEO's en professionals uit andere sectoren worden vaak ook moeilijk bereikt. Nochtans is dat bijzonder belangrijk voor de continuïteit van het onderzoek en de verantwoording van subsidiëring. De gemeenschap wil namelijk weten waar financiële middelen voor gebruikt werden. Wetenschapscommunicatie is meer dan communicatie naar collega's in de sector alleen. Het gaat ook over het begrijpbaar communiceren naar een ruimere doelgroep.

13-science-1.jpg
13 science-2-v2.jpg

Science-in-Focus helpt wetenschappers hun expertise te vertalen in bevattelijke filmpjes. Daarvoor wordt een combinatie van video en animatie ingezet. Animatie leent zich uitstekend om complexe gegevens uit te leggen. Daartegenover kan video, aangevuld met motion graphics of 3D, kijkers een helder beeld geven van baanbrekende technologie die nog in ontwikkeling is. Het medium is ook erg geschikt om inzichten van fundamenteel wetenschappelijk onderzoek te delen met een ruim publiek. De prijs van een productie schommelt tussen

€ 5.000 en € 20.000. Productietijd van concept tot realisatie is drie tot zes maanden. 

bottom of page